Bart: Dag 3

15 april 2019 - Mwanza, Tanzania

Vandaag nadat we zijn voorgesteld aan het medische personeel, zijn we begonnen met waar we hier voor komen! Erik, Jiska, Irma en later ook Rian hebben de patiënten gezien, waarvan er heel wat de komende 2 weken door ons geopereerd gaan worden. Jiska en Irma hebben alles op de benodigde papieren vastgelegd, terwijl Yerko en Gerrit allerlei opnames ervan hebben gemaakt! Mitch, Iris en Bart zijn op de OK aan de eerste operaties begonnen. Patiente met een forse schildklier is daarvan verlost. 2 met een darm stoma hebben nu weer de kans om het eten weer op weg van mond tot kont gewoon kunnen verteren. Tussendoor hebben we nog wat patienten kunnen zien die ook nog aan de beurt gaan komen. We hebben al best wat gedaan. Goed om weer te zien dat er weer het een en ander is verbeterd op OK. Nieuwe anesthesie apparatuur die ook weer betrouwbaarder werken mogelijk maakt. Ouwe OK weer gerenoveerd en dus meer mogelijkheden als er eens wat extra’s nodig is. Genoeg personeel om ons te ondersteunen! Mitch heeft al een beetje gezien hoe het hier kan gaan. Iris snapt al snel hoe je hier het werk moet doen met de beperkingen die er zijn, past zich makkelijk aan, maar bewijst meteen haar sterke kanten. Morgen gaat hopelijk het tempo omhoog met 2 teams tegelijk op OK, zodat we al patienten kunnen doen. Nu genieten we na een lekker koel drankje en een een perfecte macaroni nog even van een bakkie koffie met meegebrachte paaseitjes. morgen hebben we vast weer wat te vertellen.

1. Susan:
    16 april 2019
    Ah.. shelembi is terug gekomen van z’n pensioen!